Wybór odpowiednich słów kluczowych
Wybór odpowiednich słów kluczowych
Search Engine Optimization to jedyny sposób, aby Twoja witryna była widoczna dla wyszukiwań w Internecie. Jedyną rzeczą, która napędza ten ruch z wyszukiwarek internetowych, są słowa kluczowe. Więc sensowne byłoby, że słowa kluczowe są najważniejszą częścią SEO i nie powinny być wybierane z kapelusza. Jak wybrać słowa kluczowe? A jak powiedzieć, czy te słowa kluczowe są skuteczne, czy nie?
To są dobre pytania i mam dla ciebie dobre odpowiedzi. Po pierwsze, musisz postawić się w sytuacji swoich klientów. Zacznij myśleć, jak by pomyśleli. Jakie słowa wpiszą w celu wyszukania produktu lub usług, które sprzedajesz? Pamiętaj, że najlepsze słowa kluczowe mają od dwóch do trzech słów. Jeśli używasz tylko jednego ogólnego słowa, możesz robić dużo SEO przez długi czas i nigdy nie dostaniesz się nigdzie na stronach wyników wyszukiwania. Nie bądź zbyt opisowy! Na przykład, powiedzmy, że robisz SEO dla nowej linii ekologicznych psich przysmaków. Nie chciałbyś, aby jedno z twoich słów kluczowych było "traktowane", ponieważ jest ono zbyt ogólne i nikt nie wie, co traktuje Twoja sprzedaż. Czy są to "Trick or Treats", czy też są jakąś "brudną wersją" smakołyków? Ok, nie pójdziemy tam! Ponadto nie chcesz, aby jedno ze słów kluczowych było czymś w rodzaju "ekologicznych smakołyków dla twojego pudla", ponieważ jest to zbyt opisowe i prawdopodobnie nie dostaniesz dużego ruchu od tego jednego faceta z pudlem szukającym ekologicznych psich przysmaków !
Teraz, gdy masz listę słów kluczowych, które uznasz za stosowne, sprawdźmy, czy są skuteczne, czy nie. Google ma wspaniałe narzędzie o nazwie Planer słów kluczowych, jest to nowa wersja Narzędzia propozycji słów kluczowych Google. Nie przejmuj się, jeśli korzystałeś już z Narzędzia propozycji słów kluczowych, a teraz nie możesz go znaleźć. Planer słów kluczowych ma tę samą funkcjonalność co Narzędzie propozycji słów kluczowych, ale teraz jest bardziej ukierunkowany na firmy płacące za słowa kluczowe PPC. Dla tych z Was, którzy nigdy nie korzystali z tego narzędzia, jest to migawka każdego słowa kluczowego wpisanego kiedykolwiek w pasku wyszukiwania w Google i to, jak dużo tego słowa kluczowego wykorzystuje SEO.
Aby korzystać z Planera słów kluczowych, musisz mieć konto Google. Przejdź na stronę adwords.google.pl, a jeśli nie masz konta, będziesz mieć taką możliwość. Po zalogowaniu się w witrynie Google Adwords najedź na Narzędzia i analiza na menu nawigacji i kliknij "Planer słów kluczowych". Teraz kliknij przycisk Słowo kluczowe obok opcji "Podziel według". Teraz kliknij przycisk "Wyszukaj słowa kluczowe". Wpisz słowa kluczowe w polu "Twój produkt lub usługa" i upewnij się, że wybrano opcję "Wyszukaj nowe propozycje słów kluczowych i grup reklam".
Po kliknięciu "Zdobądź pomysły" otrzymasz listę.
Ta lista pokazuje, ile razy Twoje słowa kluczowe są wyszukiwane co miesiąc i jak konkurencyjne są twoje słowa kluczowe. Pokazuje również inną listę sugerowanych słów kluczowych, których być może jeszcze nie wymyśliłeś. Teraz możesz określić, czy słowa kluczowe są wystarczające do SEO.
Wybierając słowa kluczowe za pomocą Planera słów kluczowych, wybierz te, które mają dużą liczbę miesięcznych wyszukiwań. Należy pamiętać, że słowo kluczowe z "wysokim" konkursem oznacza, że uzyskanie wyników będzie nieco trudniejsze. Wybierz więc niskie i średnie słowa kluczowe z wysokimi miesięcznymi wyszukiwaniami, ale nie obawiaj się wybrać słów kluczowych o wysokiej konkurencji, aby sprawdzić, jak dobrze radzisz sobie z SEO. Teraz, gdy masz już swoje słowa kluczowe, jesteś gotowy, aby zacząć wspinać się po drabinie SERP!